Google tutvustab igal aastal uusi tooteid, funktsioone ja uuendusi sündmusel Google Marketing Live. See on hea võimalus saada ülevaade Google Adsi, AI-lahenduste, andmetöötluse ja teiste turundust toetavate valdkondade uuendustest.
Kindlasti on see oluline sündmus kõigile turundajatele, reklaamitegijatele ja agentuuridele, kes tahavad Google Adsist maksimumi võtta. Makstud reklaamide maailm on viimastel aastatel kiiresti arenenud ja ka seekord ei ole teisiti. Üks on kindel: tehisintellektil põhinev makstud reklaam ei ole enam tulevik – see on juba kohal.
Teeme kiire ülevaate olulisematest uuendustest ja jagame ka oma mõtteid AI arengute kohta.
Power Pack kui uus “püha graal”
Google esitleb Power Packi kui evolutsiooni ja uue põlvkonna tehisintellektil põhinevat kampaanialahenduste kombinatsiooni. Tegelikult on see pigem kolme olemasoleva Google Ads kampaania ja tööriista ühendus, millest ainult üks on täiesti uus.
✅ Performance Max
Viimase aasta jooksul on PMax saanud üle 90 kvaliteediuuenduse. Nüüd pakub PMax rohkem läbipaistvust ja kontrolli, mis võimaldab kampaaniaid täpsemalt juhtida.
Tulekul on kauaoodatud lisafunktsioonid:
- Channel Performance Reporting (aruanded kanalite lõikes)
- Search Terms Report (täpsem info otsingute kohta)
✅ AI Max for Search
AI Max täiendab klassikalist otsingureklaami, pakkudes sihtimise ja reklaamtekstide automaatset optimeerimist ilma täiendavate märksõnadeta. Tundub nagu uus tööriist, aga tegelikult on see Dynamic Search Ads (DSA) natuke teises pakendis.
NB! AI Max kaudu annad päris palju kontrolli Google’i kätte – eriti tähelepanelik tasub olla automaatse reklaamtekstide muutmistega. Kuna need funktsioonid on loodud eelkõige ingliskeelsele turule, siis ei pruugi need eestikeelse sisu tõlgendamise ja õigekirjaga kõige paremini hakkama saada.
✅ Demand Gen
Demand Gen aitab luua ja tabada nõudlust Google’i visuaalsetel platvormidel: YouTube, Shorts, Discover, Gmail ja Display Network. See tähendab rohkem nähtavust ja kaasatust võrreldes ainult otsingureklaamidega.
Otsingu tulevik: AI avab uusi võimalusi
Mitmeid uuendusi jagus ka otsingureklaamidele. Kuigi mõned funktsioonid on saadaval (veel) ainult USA-s või ingliskeelsetel turgudel, siis jagub omajagu uuendusi ka EU turgudele.
🔎 AI Overview reklaamid (pole EU-s saadaval)
Shoppingu reklaamid kuvatakse otse AI-põhistes otsingutulemustes, aidates kasutajatel jõuda kiiremini otsusest tegevuseni.
Näitena toodi välja otsing “how to bring small dogs on flights”, mille põhjal teeb Google AI overview, mis räägib lennufirmade poliitikast, erinevatest piirangutest ja tasudest. Ülevaate lõppu lisandub “sponsored” sektsioon näiteks lennufirmade poolt heaks kiidetud koerte kandekottidega.
Suurepärane lahendus probleemile ja seda vaid ühe päringuga.
🎯 Smart Bidding Exploration (beta / tulekul)
Võimalus saada rohkem väärtuslikke konversioone olemasoleva ROAS-i piires. Teisisõnu paindlik ROAS, mis aitab AI abiga tuua uusi päringuid ja rohkem müüki.
📊 Performance Max kanalite aruandlus (beta / tulekul)
Peagi näeb, kuidas PMax kampaaniad toimivad erinevates Google’i kanalites – YouTube, Discover, Display, Search jms.
🚫 Uued välistamisvõimalused (tulekul)
Saab lihtsamalt välistada PMax kampaaniatest kasutajad, kes on hiljuti sinu brändi otsinud või külastanud.
🔍 Search Terms aruandlus PMaxis (tulekul)
PMax hakkab näitama sama detailset otsingupäringute infot nagu Search ja Shopping kampaaniad – väga kauaoodatud uuendus!
🧠 AI Mode reklaamid (pole EU-s saadaval)
Katsetatakse uusi reklaamiformaate, mis ilmuvad AI vastuste sees ja all – võimalus esitleda oma reklaami loomuliku jätkuna iga teema juures.
Siinne näide põhines otsingul “how to build a website for a small business with limited resources”. Sarnaselt ChatGPT’le annab Google põhjaliku juhendi, kuidas samm-sammult enda veebileht üles ehitada. Vastuse lõppu tekib samuti “sponsored” sektsioon, kuhu ilmuvad veebilehe tegemise platvormide reklaamid nagu näiteks Wix või Voog.
Kombineeritult kasuliku sisuga mõjub selline reklaam palju loomulikumana ning ei tekita survestamise tunnet, kuna on päriselt abiks.
👥 Uute klientide sihtimine Demand Genis
Demand Gen kampaaniad saavad uue eesmärgi lisamise võimaluse: optimeerida uute klientide leidmisele, samal ajal kaasates olemasolevaid.
83% klientidest on käeulatuses
Igal inimesel on tänapäeval meeletult palju platvorme, kus oma aega veeta. Osad platvormid tulevad ja lähevad, kuid numbrid näitavad, et Google ja Youtube on jäänud. Kõige värskemate andmete kohaselt on 83% sinu potentsiaalsetest klientidest Google’i või YouTube’i igapäevased kasutajad. See on meeletu võimalus neid reklaamide abil kõnetada ja enda toodet/teenust müüa.
AI on kõikjal ja muutub kiiresti
Üks välismaa Google Ads guru luges kokku, et sõna “AI” mainiti tänavuse Google Marketing Live ürituse jooksul lausa 145 (!) korda. See lihtsalt on miski, millega me peame kohanema ja enda kasuks võimalikult hästi tööle panema.
Kas AI muudab igapäevased reklaamitegevused lihtsamaks? – Kindlasti.
Kas AI asendab head spetsialisti? – Pigem mitte.
Nagu postitusest lugesid, siis AI aitab tõepoolest paljud tegevused kiiremaks ja lihtsamaks muuta, kuid endiselt on vaja nutikat inimest, kes oskaks AI-le head sisendit anda ja ka tulemusi analüüsida. Halb sisend = halb tulemus ning AI üksi imesid ei tee. Inglise keeles on selle olukorra kohta tabavalt öeldud: “A fool with a tool is still a fool.”
“All-in-one” lahendused ja muud automaatfunktsioonid teevad platvormi uutele tulijatele kättesaadavamaks, mis omakorda toob Google’i platvormidele rohkem kasutajaid ja raha. See aitab Google’i äri “lihtsamini” kasvatada. Sinu eesmärk on olla aga nutikas kasutaja, mitte järgmine lihtsa reklaamiraha allikas.
Seega, kui sa pole kindel, kuidas uusimaid AI-tööriistu kohe kasutada, siis ära muretse. Keskendu sellele, et põhialused oleksid paigas ning siis saad rahulikult katsetada, testida ja uusi lähenemisi proovida.Oleme Google Adsi põhitõdedest rääkinud ka meie 8-osalises seerias “Miks Google Ads kampaaniad ei ole edukad?”
Kui vajad abi, võta meiega ühendust – aitame su kampaaniad kontrolli alla saada!
Hoia meie blogil silma peal – toome regulaarselt välja kõige olulisemad uuendused Meta, Google Ads ja e-kaubanduse reklaamimaailmast, koos praktiliste soovitustega.